Sudi-sudikan la ^_^

Jumaat, 29 April 2011

Apa Citer?

Assalamualaikum...
hari ni hati dan jiwa saya rasa segar dan gumbira......
Kenapa?
Hari ni kan hari Jumaat, maknanya esok dah cuti....tambah pulak ada cuti tambahan sehari lagi...
Makanya bertambah gumbira la saya..

Minggu ni giliran saya pula bertugas, sepanjang minggu.
Segala benda nak kena pantau...sikit je? Meh sini saya senaraikan ye..
Sekitar tempat, bilik belajar, tempat makan, tandas, parking...nak kena check bersih ke tak, terurus ke tak..
Ada lagi...
kalau anak2 didik sakit nak kena uruskan juga....isi borang kebenaran balik dan surat rawatan. Kekadang tu baru je nak masuk kul 8.00 pagi dah ada pesakit...haru betul.

Cuba korang fikir, semata-mata sorang pesakit tu kita nak tinggal yang lagi 30 orang yang tgh dahagakan ilmu tu...berbaloi ke idak??...Pinjam kata Nabil, LU PIKIR LA SENDIRI!.

Kerja-kerja menulis pun ada gak, 2 buku nak kena tulis. Buku rekod pesakit ( berangan jadi doktor jap) dan buku bertugas mingguan..paper work yang banyak menyebabkan saya mengeluh...

Kekadang cakap je core bisnes adalah mendidik
 tapi bila banyak sangat kerja sampingan yang tak berkaitan just sebagai make up..
core bisnes dah jadi part time bisnes...

Itu pasal saya amat-amat menantikan cuti...boleh la merehatkan minda dan badan...
sambil cari dan jana balik semangat yang semakin menghilang untuk terus berada di tempat sekarang...

Bila eg-tukar nak buka ye!

Tiada ulasan:

---------<@ Sahabat @>--------

Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah.